یادگیری ماشین می تواند از چندین طریق به صنعت زیبایی کمک کند ، برای مثال در زمینه آماری برای جذابیت و کمک به مردم برای توسعه محصولاتی که نیازهای خاص مشتریان را برطرف می کند ، جذاب تر به نظر برسد.
هسته اصلی فناوری آینده ، بدون شک ، بینایی ماشین و یادگیری ماشینی است .بخشی از هوش مصنوعی که به تئوری و فناوری ساخت سیستم های مصنوعی می پردازد که از تصاویر یا داده های چند بعدی به دست می آیند و پردازش های بعدی آن را انجام می دهد. انتظار می رود در صنعت زیبایی ، بینایی ماشین به شناسایی ویژگی های صورت ، تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده و پیش بینی یا نتیجه گیری در مورد ظاهر کمک کند.
از یک طرف ، توانایی بینایی ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل درست از چهره انسان برای انجام آزمایش فوق العاده مفید است و ممکن است به کاربران نهایی کمک کند محصولات و تکنیک هایی را که مناسب برای آنها باشد انتخاب کنند. در گذشته ، تقریباً غیرممکن بود که بدانیم چگونه سایه چشم جدید یا کرم صورت بدون اینکه به صورت فیزیکی بر روی پوست قرار گیرد ، روی پوست ظاهر خواهد شد. در حال حاضر ،بسیاری از دانشمندان داده بر روی سیستم های هوش مصنوعی کار می کنند که می توانند چهره انسان را درک کنند.
از طرف دیگر ، هوش مصنوعی می تواند به کشف فرمول های جدید کمک کند. از داده ها همیشه برای ایجاد محصولات بهتر و بهینه سازی فرمول ها استفاده شده است. به طور سنتی ، یک عطر قبل از عرضه شدن مورد آزمایش ، بررسی و مقایسه قرار می گیرد. در حال حاضر می توان از داده ها برای بهینه سازی نسبت عطرهای خاص استفاده کرد. به طور مشابه ، تجزیه و تحلیل داده ها به لوازم آرایشی بهتر منجر می شود.
حال اجازه دهید نگاهی بیندازیم که مشاغل چگونه این ایده ها را در محصولات خود گنجانیده اند.
اولین و بارزترین رویکرد استفاده از داده های بزرگ برای استفاده دز محصولات زیبایی، از دیدگاه آماری است.
- Beauty.ai از یادگیری عمیق برای تعیین زیباترین افراد روی زمین استفاده می کند.الگوریتم آنها چروکها ، تقارن صورت ، رنگ پوست ، جنسیت ، گروه سنی و قومیت را برای تعیین برندگان جهانی، تجزیه و تحلیل می کند.
- Yahoo! Research یک مدل یادگیری عمیق را برای طبقه بندی پرتره های عکاسی بر اساس ویژگی های مختلف تصویر و اثبات این که “نژاد ، جنسیت و سن عمدتاً با زیبایی عکاسی مرتبط نیستند” ایجاد کرده است.
در این مرحله یادگیری ماشین برای تعیین جذاب ترین چهره ها خیلی جذاب نیست. چون باید خود را با بهترین چهره ها مقایسه کنیم.
خوشبختانه ، قدم بعدی مشاغل حوزه زیبایی تلاش برای یادگیری ماشین با زیبایی ، توسعه رویکرد شخصی برای یافتن سبک شماست. دو شرکت جدید سعی می کنند با تحلیل مباحث اماری بهترین مدل و ظاهر برای جذابیت ظاهری را به شما توصیه کنند.
- Sephora از 1000 تست مختلف برای یافتن بهترین رنگ ارایشی مناسب با صورت هر فرد استفاده می کند. این سایت تلاش می کند تا با توجه به مباحث آماری بهترین حالت را برای شما ایجاد کند.
- Mira این وب سایت مجموعه از تصاویر انسان را دارد که تلاش می کند تصور فرد جدید را با تصاویر آرشیوی خود مقایسه کند تا بتواند صورت هر فرد را به بهترین حالت خود نزدیک کند. مجموعه تصاویر مود در آرشیو توسط کارشناسان مجموعه برچسب گذاری شده است. بدین ترتیب الگوریتم های یادگیری ماشین می توانند بهترین ارایش را برای هر فرد ارایه دهند.
گروه دیگری از پیشرفت ها با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای ایجاد محصولات جدید پوست صورت مطابق با نوع پوست ، سن و تاریخ تولد هر شخص طراحی می شود.
- Proven محصولات پوستی شخصی سازی شده را بر اساس “بزرگترین پایگاه داده زیبایی در جهان” ایجاد می کند. این شرکت از یادگیری ماشینی برای یادگیری ارتباط بین دسته های مختلف محصول ، مواد تشکیل دهنده و رتبه بندی ها استفاده می کند ، سپس توصیه های لازم برای شخص را متناسب با او ارایه می دهد.
- Curology با استفاده از یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل نوع پوست ، اهداف پوستی و تاریخ تولد کاربران. پس از آن ، کاربران با یک متخصص پزشکی در ارتباط است که فرمول های سفارشی را برای هدف قرار دادن نیازهای مراقبت از پوست افراد طراحی می کند.
- Function Of Beauty از یادگیری ماشینی برای ایجاد شامپو و نرم کننده های سفارشی با ترکیبات مختلف بر اساس نوع مو ، ساختار مو ، اهداف مو و سایر تنظیمات استفاده می کند.
علاوه بر کاربرد های ذکر شده ،پژوهش گران پردازش تصویر کاربرد های خلاقانه ای برای استفاده از این دانش برای زیبا سازی و تحلیل صورت انسان طراحی کرده اند.
- شناسایی شکل صورت با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین و پردازش تصویر (Gunasinghe et al., 2016)
- آرایش مجازی با استفاده از تکنیک های پردازش تصویر (Oztel et al., 2015)
- تشخیص روتوش صورت با استفاده از یادگیری عمیق نظارت شده (Bharati et al., 2016)
- تشخیص ، تجزیه و تحلیل و حذف دیجیتال آرایش از “تصویر صورت انسانی با آرایش” به منظور پیش بینی زیبایی صورت (Patents, 2015)
هر ساله مردم جهان میلیارد ها دلار صرف لوازم آرایش و خدمات زیبایی پوستی می کنند. بخش قابل توجهی از این هزینه ها صرف محصولات ناکارآمد و غیر مفید می شود. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می تواند این هزینه ها بسیار کاهش دهد و همچنین باعث تولید محصولات با کیفیت تر شود.