خانه » توسعه و بهبود کسب و کار با استفاده از علم داده
چگونه علم داده ارزش کسب و کار شما را افزایش می دهد

توسعه و بهبود کسب و کار با استفاده از علم داده

احتمالا اخیرا کلمه دیتا ساینس یا علم داده را شنیده اید و کنجکاو شده اید این موضوع چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند. آیا بیزینس شما هم امکان استفاده از آن را دارد؟آیا دیتا سانس می تواند به توسعه همه کسب و کار ها اعم از آنلاین و یا سنتی کمک کند؟

دانش در تجارت قدرت است و داده ها سوختی است که این قدرت را ایجاد می کند. تخمین زده می شود که در سال 2021، حجم داده ها به 45 تریلیون گیگابایت برسد. توانایی استفاده از قدرت این داده ها از طریق علم داده بسیار ارزشمند است. علم داده از روش ها ، فرایندها ، الگوریتم ها و سیستم های علمی برای استخراج دانش از داده ها استفاده می کند و استفاده از این داده ها برای تصمیم گیری های کلان یک روش کلیدی استراتژیک برای هر تجارت است.

اتخاذ رویکردی تحلیلی بر اساس اعداد ، حقایق و آمار می تواند راه حل معقولی را ارائه دهد که در ابتدا به نظر واضح نمی رسید. به دلیل بینش هایی که علم داده می تواند ارائه دهد ، مشاغل بیشتر و بیشتری از قدرت علم داده برای تصمیم گیری مبتنی بر شواهد ، ارتقا آموزش کارمندان و درک مشتریان خود استفاده می کنند. سرمایه گذاری بر روی یک متخصص علوم داده یا فناوری علم داده می تواند از طریق این پنج روش ارزش کسب و کار شما را افزایش دهد:

تصمیم گیری بهتر با شواهد کمی

داده ها باید در اختیار تصمیم گیرندگان هر شرکتی باشد. این امر می تواند در بعضی مواقع مشکل ساز باشد ، زیرا تقریباً 80٪ از کل داده ها بدون ساختار هستند و برای کسب بینش در مورد این داده ها به ابزارهای تحلیلی پیش بینی کننده نیاز دارند. با کشیدن اعداد و آمار از طریق علم داده ، تجارت شما می تواند مدل های پیش بینی کننده ای را برای شبیه سازی انواع مختلف کسب و کار ایجاد کند.

با این کار ، مشاغل می توانند بیاموزند که کدام راه حل را برای بهترین نتیجه ممکن اتخاذ کنند. بعلاوه ، با ثبت معیارهای عملکرد و تجزیه و تحلیل آنها در طول زمان ، شرکت شما در تصمیم گیری بر اساس روندهای تکرار شونده هوشمندتر و کارآمدتر می شود.

بهبود ارتباط محصول شما

متدولوژی های علم داده می توانند موارد تاریخی را کاوش کنند ، مقایسه ای با رقبا انجام دهند ، بازار را تجزیه و تحلیل کنند و در نهایت ، توصیه کنند که محصول و خدمات شما در چه زمان و مکانی بهترین فروش را دارند. علم داده می تواند به یک شرکت کمک کند تا درک کند که چگونه محصول آنها به دیگران کمک می کند و در صورت لزوم ، فرایندهای موجود کسب و کار را زیر سوال ببرد.

این تجزیه و تحلیل و بازتاب مداوم با استفاده از علم داده درک عمیقی از پاسخ بازار به محصولات و خدمات شرکت شما فراهم می کند. با نگاهی دقیق به چگونگی بیشترین استفاده از محصول خود ، می توانید در مدل خود تجدید نظر کنید تا اطمینان حاصل کنید که راه حل های مورد نیاز مشتریان خود را ارائه می دهید.

جذب بهترین استعداد

فرایند استخدام می تواند یک تلاش طاقت فرسا باشد ، اما با علم داده ، این روند سریعتر و دقیق تر می شود. با وجود تمام نقاط داده موجود در زمینه استعدادها به دلیل شبکه های اجتماعی ، پایگاه داده های شرکتی و سایت های شغلی ، شرکت ها می توانند از طریق این نقاط داده کار کنند و از روش های تحلیلی برای یافتن نامزدهایی که مناسب ترین سازمان هستند استفاده کنند.

استخراج این داده های موجود در مورد متقاضیان شما به معنای یافتن کارمندانی است که واقعاً متناسب با فرهنگ شرکت شما باشند و فقط روی کاغذ خوب به نظر نرسند. این امر به ویژه درصورتی که تعداد متقاضیان زیادی را دریافت کرده و به دنبال یافتن نیروی جدید باشید، از اهمیت بیشتری برخوردار است. کار دقیق و سخت تر از طریق روش های دانش داده می تواند اطمینان حاصل کند که هنوز آن موقعیت را با صلاحیت ترین نامزد پر می کنید.

آموزش کارکنان

حتی با داشتن کارکنان مناسب ، به روز نگه داشتن همه افراد می تواند کاری دلهره آور باشد. علم داده می تواند بینشی را به دست آورد که کارمندان شما باید بدانند. از بینش و دانش به دست آمده می توان برای جمع آوری نرم افزار پایگاه دانش آنلاین یا نرم افزار اسناد فناوری اطلاعات که دارای دانش حیاتی برای کارمندان است ، استفاده کرد.

با جمع آوری داده های سخت و ارائه آمار و حقایقی برای کارمندان که آنها می توانند در هر زمان به آنها دسترسی داشته باشند ، شما یک تیم هوشمند و باهوش ایجاد می کنید که می تواند از این بینش ها برای راه اندازی تجارت بیشتر استفاده کند.

یافتن مخاطبان هدف

تخمین زده می شود که ما تقریباً 2.5 میلیارد گیگابایت داده در روز ایجاد کنیم. با این مقدار روزافزون داده ها ، جمع آوری آنچه برای مشتریان و کسب و کار شما مهم است می تواند یک مشکل باشد. هر داده ای که شرکت شما از مشتریان شما جمع می کند – اعم از علاقه به شبکه های اجتماعی ، بازدید از وب سایت یا نظرسنجی از طریق ایمیل – حاوی داده هایی است که برای درک موثرتر مشتریان شما قابل تجزیه و تحلیل است.

با استفاده از علم داده با اطلاعاتی که مشتری شما ارائه می دهد ، می توانید نقاط داده را با هم ترکیب کنید و بینشی ایجاد کنید تا مخاطبان خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید. این بدان معنی است که شما می توانید خدمات و محصولات را متناسب با گروه های خاص تنظیم کنید. به عنوان مثال یافتن ارتباط بین سن و درآمد می تواند به شرکت شما کمک کند تبلیغات یا پیشنهادات جدیدی را برای گروه هایی ایجاد کند که احتمالاً قبلاً در دسترس نبوده اند.

پیاده سازی متدولوژی علم داده در کل کسب و کار شما می تواند به روش های مختلف در تصمیم گیری ، استخدام ، آموزش ، بازاریابی و موارد دیگر ارزش افزوده داشته باشد. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند منجر به تصمیم گیری کاملاً آگاهانه شود که به شرکت شما امکان می دهد از راه های هوشمندانه و استراتژیک رشد کند. اختصاص وقت برای استفاده از علم داده و کشف شواهد موجود در عملکرد شما ابزاری است که هر شغلی باید آن را با ارزش بداند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

به بالای صفحه بردن